Kjøpsvilkår

Januar 2022*

  1. Parter

Nettkurven AS

Org.nr.: 927 009 102

Kundeservice: kundeservice@nettkurven.com

Adresse: Vestaveien 53a

Telefon: 47689955

 

Selger er herav betegnet som: Nettkurven AS, oss/våre/vår/vi

Kunder er herav betegnet som: kunde, du/deg/din/ditt

 

  1. Handel

Vi vil at handel på vår side skal være så enkel så mulig. Derfor beskriver vi kjøpsprosessen enkelt og klart under:

  1. Velg ønsket vare.
  2. Legg til i handlekurv eller klikk «Kjøp nå», avhengig av om du vil fortsette å se på produkter eller gå rett til kjøp av valgte produkt.
  3. Fyll ut kontaktinformasjon og adresse
  4. Velg frakt
  5. Fyll ut betalingsinformasjon (og eventuelle rabattkoder)
  6. Bekreft ordre
  7. Motta ordrebekreftelse

 

  1. Bestillinger

Når du bestiller en vare hos oss får du automatisk en bekreftelse sendt til din epost. Her bør du sjekke om ordren din er riktig.

Ved ordre av flere produkter kan produktene bli sendt separat.

Vi forbeholder retten til å kansellere din bestilling (eller eventuelt deler av din bestilling), dersom produktet blir utsolgt eller utilgjengelig. Ved en slik situasjon, vil du få melding om dette på epost.

Vi forbeholder også retten til å kansellere din bestilling, samt ikke følge våre garantier etter følge av force majeure. Dette skjer hvis vi ikke kan opprettholde vilkår for avtale. Dette kan skyldes omstendigheter utenfor vår kontroll, som for eksempel: krig, brann, streik, naturkatastrofer og pandemi.

Vi har mulighet til å gjøre endringer på din bestilling frem til varen blir sendt fra oss. Hvis varen allerede er sendt må du benytte angreretten din.

 

  1. Pris

Den oppgitte prisen for varen er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

 

  1. Betalinger

Betalingsmetodene vi tilbyr er VISA, MasterCard og ApplePay. Om du som kunde betaler med kort vil kjøpesummen bli belastet samme døgn.

Ordeoversikten vil inkludere alle utgifter forbundet med varen som utgifter til frakt, emballasjen osv.

 

  1. Levering

Leveringsmetoden velger kunden selv i kassa. Leveringstiden for våre varer er på 1-4 dager. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi kan, sammen med informasjon om, og eventuelt når, levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Deretter vil Vi gi deg valget mellom å opprettholde ordren, fastsette ny leveringsdato eller kansellere ordren med tilbakebetaling av innbetalt beløp.

Nettkurven AS står som ansvarlig for varen inntil den er levert til kunden. Det er kundens ansvar å etterlyse varen dersom den ikke er mottatt innen forventet leveringstid. Kunden står ansvarlig for å oppgi korrekt leveringsadresse og står ansvarlig for å betale frakt (begge veier) dersom varen skulle komme i retur til oss grunnet feil eller ufullstendig adresse.

 

  1. Reklamasjonshåndtering

Etter du har mottatt dine bestilte varer anbefaler vi å sjekke om disse stemmer i forhold til ordrebekreftelsen, samt om de er blitt skadet under transport, eller om det er andre feil/mangler.

Dersom produktene har feil eller mangler kan du kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere produktet hvis det er umulig å skaffe en ny, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler sendes skriftlig til vår kundeservice-epost (kundeservice@nettkurven.com). Dette må skje innen rimelig tid. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du tok over produktet, eller fem år dersom produktet er ment til å vare vesentlig mer enn to år.

 

  1. Kansellering

Hos Nettkurven kan du benytte deg av angreretten og 30 dagers åpent kjøp ved kanselering av en bestilling. Har din bestilling blitt behandlet av vårt lager, må bestillingen returneres for at vi skal kunne kansellere den.

Dersom bestillingen enda ikke har blitt sendt fra vårt lager, kan du kontakte vår kundeservice som vil hjelpe deg med kanselleringen.

 

  1. Angrerett

Angreretten gjelder for nettbutikken, nettkurven.com. Etter norsk lov (angrerettloven) har kunder rett til å angre på et kjøp. Dersom du som kunde angrer må dette meldes fra om innen 30 dager etter at varen er mottatt og innen rimelig tid. Kunden står ansvarlig for risikoen ved returtransport og må dekke eventuelle kostnader ved retur forsendelsen.

 

  1. Retur

Varen returneres til vårt lager. Her står kunden ansvarlig for risikoen og må dekke eventuelle kostnader ved returforsendelsen.

Ordren krediteres, og du vil få utbetalt det du har betalt.

 

  1. Refundering

Ved refusjon av beløp etter kansellering av en bestilling eller ved å benytte angreretten vil refundering av beløp først foretas når beløpet er registrert på vår konto eller produktet er mottatt i retur, og i samme stand som vi sendt varen i.

 

  1. Personvern og personopplysninger

Når du foretar en handel godtar du at Nettkurven AS bruker og lagrer din informasjon. Dette må gjøres slik at vi kan foreta ordren din. Alle meldinger sendt til vår e-post vil også være lagret. Vi i Nettkurven AS vil ikke dele din personlige informasjon med tredjeparter, med mindre dette er nødvendig for å utføre avtale.

 

  1. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Dermed vil vi forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lyktes, vil vi kontakte forbrukerrådet for mekling.

 

  1. Endring av vilkår*

Vi har forbeholdt retten til å endre vilkårene på nettsiden.